viernes, 21 de septiembre de 2018

Culorile Berlinului

de Alexandru Ilie

Berlinul este un oraș care nu te dezamăgește niciodată, chiar dacă am fost acolo de trei ori;  el continuă să mă impresioneze cu arhitectura sa glorioasă și cu monumentele unice în lume.
         În vizita mea, cel mai mult m-a mișcat plimbarea pe lângă partea estică a Zidului Berlinului, cunoscută și sub denumirea de „Galeria Părții de Est” . Acolo puteam vedea picturi și graffiti prezentând tirania regimului Germaniei de Est.
         Una din picturile mele preferate prezenta patru geamuri prin care se puteau vedea peisaje din patru zone ale planetei noastre.  Prin prima puteai vedea Kremlinul și prin a doua se distingea Marele Zid Chinezesc.  În a treia se vedea doar un zid și sub el scria Berlin, iar în ultima era prezentată o câmpie frumoasă și luminoasă sub care scria „Restul Lumii”.
         Graffitiul care mi s-a părut foarte amuzant prezenta un semn pe care scria ,,Acum intrați în sectorul Japonez” și în spatele său se vedea muntele Fuji și o clădire tradițională japoneză. Pictura mi s-a părut amuzantă întrucât critica faptul că Germania a fost împărțită, iar Japonia nu, într-un mod foarte comic.
         Pe departe, cel mai mult m-a impresionat imaginea unui om gigantic sărind de pe o planetă în flăcări. Și bărbatul era în flăcări, iar după părerea mea, pictura simboliza încercarea lumii de a scăpa de flăcările totalitarismului. Faptul că persoana sărea în spațiu arăta că ar fi făcut orice pentru libertate.
         Berlinul este un oraș fermecător care mă uimește de fiecare dată când îl vizitez și pe care îl consider a doua mea casă.

No hay comentarios:

Publicar un comentario