lunes, 30 de abril de 2018

Stories all over Europe: Un proiect reușit


De Ștefan Șoldan

            Începând cu ziua de 23 aprilie,  studenții străini din proiectul Erasmus+ Stories all over Europe au sosit în Iași.
Curios despre ce înseamnă de fapt acest proiect, am întrebat un student ungur numit Muri Balint despre activități, opinii și cel mai important- care este ideea principală.
Începând direct cu ideea prinicipală, l-am întrebat pe Muri care este scopul proiectul. Acesta mi-a răspuns că proiectul susține *spargerea gheții* între copiii din țări diferite și crearea  de prietenii internaționale- un scop nobil și folositor într-o lume extrem de conectată.
Următoarea întrebare a fost logică- cum reușesc organizatorii să facă copiii să se înțeleagă și să coopereze?  Din cele spuse de Muri reiese că prin activități de grup, cum ar fi desenarea unei coperți de carte, ce ajută studenții cu aceleași pasiuni să comunice și să facă schimb de idei. Aceste activități sunt așa de interesante incât am fost refuzat de 2 ori înainte să pot lua un interviu.
Dar acești copii din țări așa diferite trebuie să fie destul de diferiți, nu? Chiar dacă culturile lor erau diferite, Muri mi-a spus că lui nu i s-a părut că ceilalți elevi erau *ciudați* sau că aveau obiceiuri neobișnuite. Ba chiar din potrivă: aveau multe lucruri în comun. Muri a mai menționat și că nu ar schimba nimic, nici dacă ar putea.
Această afirmație mi-a comfirmat că proiectul a fost un succes: studenții ce nu știau nimic despre țara noastră și-au făcut noi prieteni și au reținut măcar o parte mică din istoria noastră.

No hay comentarios:

Publicar un comentario