de Flavia Cretu
Școala începe mai devreme iar păriții sunt nevoiți să se confrunte cu epidemia lenei si nedorinței de a merge în unitațile de învațământ, stare care s-a raspandit la
majoritatea elevilor din generația
noatră, deoarece pentru ei
aceasta nu se mai ridică la
nivelul așteptărilor lor.
Dacă in anii 1950 școlarizarea nu era obligatorie, acest
fapt influențând
dorința de cunoaștere a copiilor care nu aveau
posibilitatea de a avea drepturile care sunt acordate elevilor sec. XXI, acum școlarii zilelor noastre au dat peste o
altă dilemă,lipsa dorinței de a studia.Aflați cum se manifestă acest act de dezinteres și cum se poate preveni acesta din
partea copiilor și
studenților,
dar și a cadrelor
didactice.
O oglinda spre trecut
Vremurile fiind grele sub regimul comunist și chiar mai încolo, copiii din zonele
rurale erau obligați să muncească, majoritatea părinților nefiind interesati de cultura
viitorilor adulți în
devenire, care, încercând să
facă față timpurilor, își contabilizau timpul liber care îl
dedicau unităților
de învățământ
și muncii de acasă.
Acum, puțini
copii mai merg de drag la școală, bucurându-se de oportunitatea de a
studia, ci sunt mai mult obligați
de părintiși societate. Sarcinile de acasă sunt opționale pentru majoritatea lor, părinții angajând pe cineva care să se ocupe de îndatoririle copiilor ori
chiar preluând ei și
mai multe treburi.Dar urmatoarea întrebare se adresează publicului larg. Ce fel de adulți capabili si conștienti de
ei înșiși vor
fi acești copii neînvățați cu responsabilități?? Oare dezinteresul față de școală îi ajutau pe copiii generațiilor trecute??
-citiți mai departe si aflați răspunsurile…-
Adevărul despre doctrina și materiile școlare
De-a lungul timpului, mulți școlari au fost interogati p ebaza discuțiilor anterioare, aceștia găsind vinovat sistemul,
materia prea concentrată și încantități prea mari, multele teme de acasă sau nivelul lor de dificultate
etc. Majoritatea tinerilor pretind că noua materie
e mult mai grea decat cea oferită generațiilor trecute și inutilă pentru ceea ce au
de făcut în viată .
La aceste afirmații profesorii si învățătorii nu se pot pune de acod cu răspunsul, acesta nefiind aprobat de toate cadrele didactice. Majoritatea copiilor
se bucură de orele în care domnii profesorii mai fac
glume referitoare la lecție și o mai alternează și cu alte povestiri. Dar noua întrebare este dacă poveștirile sunt
o metodă mai ușoară de învățare,
atunci să se găsească un subiect care să împletească poveștile cu materia predate,elevii reușind să înteleagă și să o
alterneze, să fie o continuitate între materii,
ne mai tocind ci folosind metode care în timp își asigure utilitatea. Aceasta ar putea fi o nouă metodă de
predare care s-ar putea să îi încânte pe elevi.
Dar oare baza bucuriei lor este faptul că ascultă acele sfaturi de viață sau că pierd ora?De asemenea,
orele preferate de elevi sunt și cele
la care participă cu activități pe baza lucrului în echipă și în viziunea elevilor asta e un lucru extrem de important
pentru stimularea socializarii și nu
a experiențelor virtuale. Statisticile arată că elevii vin mult mai satisfacuți la școală când știu că urmează orele în
care învățatul se împletește cu creativitatea și mai ales socializarea. Oare conceperea modului de predare și învațare sunt
de vină pentru dezinteresul elevilor legat de școală?
Opiniile publice sunt multiple dar dintre ele relevante este dorința de a merge în excursii. Este oare acesta un lucru
bun pentru colectivele de elevi?
In opinia publicului minor este varianta cea mai de success pentru
a-ți petrece weekendurile pentru că pot învața să socializeze,să-și asume sarcini,ceea ce ar putea
fi o soluție în ceea ce privește dorința de
a merge la școală. Taberele de matematică, română sau alte materii
se pot organiza și în vacanțele intersemestiale și înainte ca elevii să uite deprinderea
de a face teme, să intre într-una dintre aceste tabere
care îmbină cunoașterea și joaca, astfel lănsând mintea elevului să fie într-o continuă căutare, adrenalină pentru studiu. Un stimul foarte puternic și folosit pentru a manipula elevii este
și competiția. Aceasta este bună pentru a-i dezvolta elevului dorința de a ști mai multe dar dacă e în competitie și cu ceilalti, totodată îi limitează starea de bine și spiritul de echipă cu coechipierii săiși de aceea se recomandă competiția cu el însuși.Metoda de comparare de asemenea naște ura și credința că e mai bine să fii mai distant și mai bun, dar aceste metode nu ne pot
însoți într-o societate. De
aceea lucrul în echipă
este cel mai favorabil pentru dezvoltarea viitorilor adulți responsabili de ei înșiși și de societateși pentru a le oferi șansa să găsească binele în orice, inclusiv în școală, oferindu-le motive pentru care să creadă asta, lăsându-le creativitatea să joace un rol important în unitățile de învățământ, mobilizându-i să facă proiecte și să se manifeste ei înșiși, nemai punându-și măști pentru a arăta mai diferiti în ochii colegilor sau
profesorilor și
învățând să fie respectuoși și responsabili din propria inițiativă, bunătatea și ghidarea cu întelepciune la învățătură revărsându-se și asupra studenților.
Astfel, școala
fiind un loc unde învățătura se va îmbina armonios cu dorul de cunoaștere, lăsând fericirea și strădania să reînvie în sufletele elevilor,
rezultatele acestora se vor ridica deasupra așteptărilor, bucurându-se și din punct de vedere material si
psihic de aceste schimbări.
No hay comentarios:
Publicar un comentario