jueves, 13 de septiembre de 2018

Adevărul despre unitățile de învățământ și elevii lor

de Flavia Cretu

Școala începe mai devreme iar păriții sunt nevoiți să se confrunte cu epidemia lenei si nedorinței de a merge în unitațile de învațământ, stare care s-a raspandit la majoritatea elevilor din generația noatră, deoarece pentru ei aceasta nu se mai ridică la nivelul așteptărilor lor.
Dacă in anii 1950 școlarizarea nu era obligatorie, acest fapt influențând dorința de cunoaștere a copiilor care nu aveau posibilitatea de a avea drepturile care sunt acordate elevilor sec. XXI, acum școlarii zilelor noastre au dat peste o altă dilemă,lipsa dorinței de a studia.Aflați cum se manifestă acest act de dezinteres și cum se poate preveni acesta din partea copiilor și studenților, dar și a cadrelor didactice.

O oglinda spre trecut

Vremurile fiind grele sub regimul comunist și chiar mai încolo, copiii din zonele rurale erau obligați să muncească, majoritatea părinților nefiind interesati de cultura viitorilor adulți în devenire, care, încercând să facă față timpurilor, își contabilizau timpul liber care îl dedicau unităților de învățământ și muncii de acasă.
Acum, puțini copii mai merg de drag la școală, bucurându-se de oportunitatea de a studia, ci sunt mai mult obligați de părintiși societate. Sarcinile de acasă sunt opționale pentru majoritatea lor, părinții angajând pe cineva care să se ocupe de îndatoririle copiilor ori chiar preluând ei și mai multe treburi.Dar urmatoarea întrebare se adresează publicului larg. Ce fel de adulți capabili si conștienti de ei înșiși vor fi acești copii neînvățați cu responsabilități?? Oare dezinteresul față de școală îi ajutau pe copiii generațiilor trecute??
-citiți mai departe si aflați răspunsurile…-

Adevărul despre doctrina și materiile școlare

De-a lungul timpului, mulțșcolari au fost interogati p ebaza discuțiilor anterioare, aceștia găsind vinovat sistemul, materia prea concentrată și încantități prea mari, multele teme de acasă sau nivelul lor de dificultate etc. Majoritatea tinerilor pretind că noua materie e mult mai grea decat cea oferită generațiilor trecute și inutilă pentru ceea ce au de făcut în viată .
La aceste afirmații profesorii si învățătorii nu se pot pune de acod cu răspunsul, acesta nefiind aprobat de toate cadrele didactice. Majoritatea copiilor se bucură de orele în care domnii profesorii mai fac glume referitoare la lecție și o mai alternează și cu alte povestiri. Dar noua întrebare este dacă poveștirile sunt o metodă mai ușoară de învățare, atunci să se găsească un subiect care să împletească poveștile cu materia predate,elevii reușind să înteleagă și să o alterneze, să fie o continuitate între materii, ne mai tocind ci folosind metode care în timp își asigure utilitatea. Aceasta ar putea fi o nouă metodă de predare care s-ar putea să îi încânte pe elevi. Dar oare baza bucuriei lor este faptul că ascultă acele sfaturi de viață sau că pierd ora?De asemenea, orele preferate de elevi sunt și cele la care participă cu activități pe baza lucrului în echipă și în viziunea elevilor asta e un lucru extrem de important pentru stimularea socializarii și nu a experiențelor virtuale. Statisticile arată că elevii vin mult mai satisfacuți la școală când știu că urmează orele în care învățatul se împletește cu creativitatea și mai ales socializarea. Oare conceperea modului de predare și învațare sunt de vină pentru dezinteresul elevilor legat de școală?
Opiniile publice sunt multiple dar dintre ele relevante este dorința de a merge în excursii. Este oare acesta un lucru bun pentru colectivele de elevi?
In opinia publicului minor este varianta cea mai de success pentru a-ți petrece weekendurile pentru că pot învața să socializeze,să-și asume sarcini,ceea ce ar putea fi o soluție în ceea ce privește dorința de a merge la școală. Taberele de matematică, română sau alte materii se pot organiza și în vacanțele intersemestiale și înainte ca elevii să uite deprinderea de a face teme, să intre într-una dintre aceste tabere care îmbină cunoașterea și joaca, astfel lănsând mintea elevului să fie într-o continuă căutare, adrenalină pentru studiu. Un stimul foarte puternic și folosit pentru a manipula elevii este și competiția. Aceasta este bună pentru a-i dezvolta elevului dorința de a ști mai multe dar dacă e în competitie și cu ceilalti, totodată îi limitează starea de bine și spiritul de echipă cu coechipierii săiși de aceea se recomandă competiția cu el însuși.Metoda de comparare de asemenea naște ura și credința că e mai bine să fii mai distant și mai bun, dar aceste metode nu ne pot însoți într-o societate. De aceea lucrul în echipă este cel mai favorabil pentru dezvoltarea viitorilor adulți responsabili de ei înșiși și de societateși pentru a le oferi șansa să găsească binele în orice, inclusiv în școală, oferindu-le motive pentru care să creadă asta, lăsându-le creativitatea să joace un rol important în unitățile de învățământ, mobilizându-i să facă proiecte și să se manifeste ei înșiși, nemai punându-și măști pentru a arăta mai diferiti în ochii colegilor sau profesorilor și învățând să fie respectuoși și responsabili din propria inițiativă, bunătatea și ghidarea cu întelepciune la învățătură revărsându-se și asupra studenților.
Astfel, școala fiind un loc unde învățătura se va îmbina armonios cu dorul de cunoaștere, lăsând fericirea și strădania să reînvie în sufletele elevilor, rezultatele acestora se vor ridica deasupra așteptărilor, bucurându-se și din punct de vedere material si psihic de aceste schimbări.

No hay comentarios:

Publicar un comentario