miércoles, 10 de octubre de 2018

Frumusețea Trecutului

de Ilie Alexandru


Casele memoriale sunt  lăcașe unde trecutul și istoria țării noastre sunt vii. În ele au trăit persoane importante care au schimbat trecutul pentru noi și uneori pentru întreaga lume.
          România este un izvor de aur al caselor memoriale, printre ele numărându-se ”Casa Memorială Mihail Sadoveanu”, ”Bojdeuca lui Creangă” și multe altele.
          Împreună cu dragii mei colegi am mers și am vizitat Casa Memorială Mihail Sadoveanu. Acea casă,  deși era mai mult o vilă din cauza mărimii sale, nu a aparținut mereu lui Mihail Sadoveanu, fiind deținută de mulți alți scriitori înaintea sa.
          Când am pătruns înăuntru, am simțit o eră stinsă, a scriitorilor inovativi,  a ideilor. Ghidul ne-a urat bun venit și după ce am plătit ne-a prezentat prima cameră. Picturile prezentându-i familia și copiii ne-au bucurat privirea. În următoarea încăpere am fost uimit de frumusețea obiectelor scriitorului, păstrate atâta timp în condiții excelente. Pe peretele de lângă ușă era un tablou cu întreaga familie a lui Mihail Sadoveanu.
          Următoarea cameră ne-a impresionat întrucât conținea biroul scriitorului. M-am simțit foarte emoționat când am aflat că la acea masă Mihail Sadoveanu a scris “Dumbrava minunată”, ”Hanu Ancuței” și multe altele. Aproape plângeam de bucurie când ghidul ne-a lăsat să ne așezăm pe rând pe scaunul legendei literare.
          Ultima încăpere era pe departe cea mai grațioasă, conținând o pictură cu Mihail Sadoveanu stând pe un scaun, lângă o fereastră care acoperea aproape tot  peretele. Într-un colț era o sculptură din piatră a scriitorului, iar după ce am făcut poze am ieșit în curte.
          Atunci am realizat cât de măreață era casa, având și un turn de cincisprezece metri.
          Casele memoriale pot învăța copiii despre condițiile de trai ale trecutului, cât și despre viețile unor autori. Consider că aceste vestigii sunt foarte importante întrucât îți pot deschide un nou orizont de înțelegere al operelor literare.

No hay comentarios:

Publicar un comentario